Vastenactie Online lezen  |  Afmelden
oktober 2017
Stichting BVA

Adventsmateriaal voor scholen
Het lesmateriaal dat we voor de adventsperiode van 2016 hebben aangeboden is door veel basisscholen gebruikt. Daarom bieden we ook de komende adventsperiode weer lesmateriaal aan.

In de weken voor Kerst lichten we iedere week een figuur van de kerststal uit. Zo leven we samen naar Kerst toe en horen we de verhalen die erbij horen. De leerlingen ontdekken (opnieuw) het traditionele kerstverhaal, ze horen de verhalen dit keer vanuit het perspectief van de verschillende figuren uit de kerststal. De leerlingen denken na wie we niet kunnen missen binnen deze kerstgroep. Ze beseffen dat Kerst het geboorteverhaal van Jezus Christus is, maar dat de essentie ligt bij dat wat Jezus deed toen hij eenmaal volwassen was. Jezus wilde dichtbij mensen zijn, speciaal bij die mensen waar anderen niet altijd dichtbij willen zijn.

Omdat Kerst een feest is dat je juist samen met anderen viert, is er aandacht om samen in gesprek te raken en samen te werken. Daarvoor worden verschillende groepen aan elkaar gekoppeld. Oudere kinderen helpen de jongeren. Het lesmateriaal bevat ook werkvormen om in de eigen klas mee aan de slag te gaan.

Het lesmateriaal voor de advent is vanaf begin november te vinden op www.adventsactie.nl/scholen.
Gastlessen op basisscholen
'Straatkinderen naar school in Rwanda'
Onze partner van het project ‘Straatkinderen in Rwanda’ wil graag gastlessen aanbieden op (basis)scholen. De Adventsperiode is immers een prachtige tijd om iets te doen voor een ander; met deze gastlessen zal het project echt gaan leven voor de kinderen!

Heeft uw school interesse? Stuur dan vóór 13 november een e-mail aan info@adventsactie.nl  Vermeld daarin:
  • uw eigen contactgegevens;
  • contactgegevens van de school;
  • contactpersoon op school;
  • voor welke groepen u de gastlessen wilt inzetten;
  • hoelang de lessen mogen duren.

Er wordt dan contact met u opgenomen om de planning af te stemmen. Meer informatie over het Adventsactieproject in Rwanda vindt u hier.

E-mail opties