Online lezen  |  Afmelden
juni 2018
Beste relatie
In deze nieuwsbrief vertellen wij u graag meer over het CBF-keurmerk dat wij onlangs verkregen hebben, delen wij nieuwe informatie met u over onze vier 'moeder-kind' projecten en nemen wij afscheid van onze gewaardeerde collega Aad, die meer dan 40 jaar voor ons heeft gewerkt.
Wij wensen u veel leesplezier!

Hartelijke groet,
Johan Compier
Campagneleider
CBF Keurmerk
Vanaf 1 juni 2018 mogen wij het CBF-logo 'Erkend Goed Doel' voeren. Nu waren we al ANBI maar wij vinden het belangrijk voor ons en onze donateurs dat wij ook voldoen aan de strenge kwaliteitseisen die het CBF stelt. Het CBF is de toezichthouder voor goede doelen in Nederland en controleert het naleven van deze kwaliteitseisen.
Opleiding, microkrediet en kinderopvang voor kwetsbare vrouwen uit Burkina Faso
De zusters van de congregatie OLV van Liefde van de Goede Herder bieden in Burkina Faso opvang en scholing aan de allerarmste vrouwen, meest alleenstaande moeders, en hun kinderen. Jaarlijks volgen 45 vrouwen en meisjes een opleiding op het gebied van catering en koken.
Geboorteregistratie Malawi
Malawi behoort tot de armste landen van Zuidelijk Afrika. Bijna niemand heeft er een geboortebewijs. Het geboortebewijs biedt belangrijke bescherming. BRAVO! helpt families met het aanvragen van geboortebewijzen en ondersteunt de overheid bij het elektronisch registreren van kinderen in een nationaal geboorteregister.
Naaiateliers voor jonge moeders in Congo
De paters redemptoristen hebben met steun van Adventsactie in de parochies Miyamba, Mbanza Ngungu en Luozi een opleidingsproject opgezet om het toekomstperspectief van jonge meisjes en vrouwen te verbeteren. Een duurzaam netwerk van naaiateliers, naaicoöperaties en verkooppunten stelt ze in staat te voorzien in het levensonderhoud van hun gezin.
Alle kinderen van straat in Rwanda
De Rwandese overheid wil alle kinderen van straat hebben. Kinderen die ze tijdens schooltijd op straat aantreffen worden opgepakt en naar een Transit Center gebracht. CECYDAR werkt de laatste jaren steeds meer samen met deze centra. Daarom richt CECYDAR zich op het verbeteren van de thuissituatie.
Aad van Veen na meer dan 40 jaar met pensioen
Aad van Veen, onze rots in de branding en voor velen bekend als de meneer achter het verzendhuis, stopt na tientallen jaren met zijn werk voor de Vastenactie en Adventsactie. Wij bedanken Aad voor zijn grote inzet en hulpvaardigheid. We gaan hem zeker missen!
t f you tube
E-mail opties